کاهش دو میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی

هفته های گذشته بود که قیمت خودرو در بازار از قیمت های مصوب کارخانه بالاتر بود.اما این روزها قیمت خودروها در بازار از قیمت کارخانه هم پایین تر آمده است .طی روزهای اخیر قیمت خودروهای داخلی تا یک میلیون تومان در بازار کاهش یافته است، خودروهایی که پیش از این تفاوت قابل توجهی با کارخانه داشتند.خودروهای خارجی هم به رغم افزایش قیمت ارز تا 2 میلیون تومان ارزانتر شده است . برخی ها پیش بینی کردند افت قیمت خودرو و رکود در این بخش تا پایان ماه آذر ادامه خواهد داشت و در ماه دی بازار خودروبه دلیل افزایش تقاضا رونق خواهد گرفت.

غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درباره وضعیت بازار خودرو گفت: بازار خودرو برخلاف پیش بینی ها در رکود به سر می برد. این رکود و کاهش تقاضا باعث شده است که قیمت خودرو در بازار کاهش پیدا کند. وی افزود: قیمت خودروهای وارداتی با آنکه قیمت ارز افزایش یافته، تا دو میلیون تومان کاهش یافته است. ماه های گذشته حجم قابل توجهی خودرو وارد کشور شد اما پلاک گذاری نکردن به دلیل اسقاط نشدن خودرو از سوی واردکنندگان باعث شد قیمت خودرو های خارجی افزایشی پیدا نکند.

وی تصریح کرد: واردکنندگان خودرو از نبود خودروهای اسقاطی در بازار صحبت می کنند به همین جهت مدت طولانی است که خریداران خودروهای وارداتی معطل هستند. اگر این رویه ادامه پیدا کند ممکن است قیمت خودروهای خارجی بازهم کاهش پیدا کند. محمود رنجبرفر کارشناس بازار ��ودرو نیز درباره وضعیت این روزهای بازار خودرو  گفت: بازار خودرو همچنان در رکود است و نمی توان آینده آن را پیش بینی کرد. طی هفته های اخیر قیمت خودرو در مسیر کاهش قرار گرفته و حتی قیمت ها در بازار از قیمت کارخانه پایین تر است. وی با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی از 400 هزار تا یک میلیون تومان کاهش یافته و این کاهش در مورد خودروهای وارداتی تا 2میلیون تومان بوده است، افزود: خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی در بازار کم و این افت تقاضا منجر به تنزل قیمت ها شده است. رنجبرفر تاکید کرد: تنها خودرویی که در بازار گران شده تندر 90 است. از آنجا که تولید این خودرو با مشکل مواجه شده و همچنان میزان درخواست برای خرید این خودرو بالااست قیمت تندر 90 به بالاترین حد خود رسیده است. وی گفت: رکودی که این روزها در بازار خودرو اتفاق افتاده بی سابقه است. امیدواریم خودروسازان با رشد تولید محصولات خود و ورود خودروهای جدید این رکود را از بین ببرند. وی با بیان اینکه مردم انتظار خودروهای جدید را می کشند تصریح کرد: زمانی بازار خودرو از وضعیت پیش آمده رها می شود که ابتدا تولیدات فعلی خودروسازان افزایش پیدا کند، دوم آنکه قیمت ها در بازار ثبات لازم را پیدا کند، سوم بحث کیفیت خودرو های داخلی است که همواره مورد نقد مردم بوده است. چهارمین نکته حائز اهمیت ورود خودرو با طراحی های جدید در بازار است.


امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد