شرکت شورلت فناوری در خودرو های خود استفاده می کند که مانع داغ شدن گوشی های موبایل می شود

 قطعا در این روزها با آغاز فصل تابستان شما نیز گرمای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنید و این گرما باعث می‌شود داخل خودروها به یک اجاق داغ تبدیل شود و همه چیز آماده پختن باشد، حتی گوشی موبایل شما! اما کمپانی شورلت برای حل این معضل فناوری خود موسوم به Active Phone Cooling را معرفی کرده که در مدل‌های آتی این شرکت شاهد این ویژگی خواهیم بود.


ایده‌ی کولر گوشی‌های موبایل زمانی به ذهن مهندسان شورلت رسید که در هوای گرم از پدهای شارژ بی‌سیم داخل خودرو استفادهمی‌کردند. آنها اشاره کرده‌اند که برخی از گوشی‌ها وقتی به مدت طولانی در هوای گرم داخل خودرو قرار می‌گیرند یا خاموش می‌شوند یا دیگر شارژ نخواهند شد.

مهندسان شورلت برای اینکه گوشی‌های موبایل بدون توجه به درجه هوا به کار خود ادامه دهند، دریچه‌ی هوای سیستم HVAC خودرو را به باکس شارژ بی‌سیم متصل کرده‌اند. به محض فعال‌شدن سیستم تهویه یا روشن شدن کولر خودرو، هوای سرد نیز به گوشی منتقل می‌شود.

شورلت اعلام کرده فناوری Active Phone Cooling در خودروهای آتی این کمپانی مانند ایمپالا و مالیبو 2016 که از سیستم شارژ بی‌سیم بهره می‌برند، تعبیه خواهد شد. در ادامه قرار است این فناوری در خودروهای شورلت کروز و ولت 2016 نیز دیده شود. شورلت ولت 2016 تا پایان سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد ولی مدل کروز اوایل سال آینده وارد بازار می‌شود.

تجهیز خودروها به سیستم شارژ بی‌سیم و به کارگیری سیستم خنک‌کننده گوشی‌های موبایل باعث می‌شود تا خودروسازان به هدف بزرگی دستیابی پیدا کنند که رانندگان تنها باید روی رانندگی خود تمرکز کنند.

آسیب‌شناسی تمایل نسبی مردم به استفاده از گوشی موبایل در زمان‌های مختلف نشان‌دهنده یکی از خطرات آشکاری است که هنگام رانندگی وجود دارد و این عامل باعث تقویت اقبال خودروسازان به ارتباط میان گوشی‌های هوشمند و سیستم اطلاعاتی خودروها بوده است که به رانندگان اجازه می‌دهد تا از طریق کنترل‌های داخلی خودرو، روی عملکرد گوشی خود تسلط داشته باشند.

اما در مجموع جداکردن فیزیکی کاربر و گوشی می‌تواند سودمند باشد. افراد باید کمتر از قبل برای جداکردن گوشی از شارژ یا پیدا کردن آن در کنسول مرکزی بزرگ مدل‌هایی چون کادیلاک ATS (یکی از زیر مجموعه‌های جنرال موتورز که خواهر شورلت به شمار می‌رود) به سمت گوشی خود بروند.

منبع : زومیت
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد