ساعت مچی مقاوم در برابر انفجار


در آینده ممکن است ساعت های هوشمند به ابزارهایی اجباری برای علاقمندان به تکنولوژی تبدیل شوند. اما موجب شگفتی است اگر شایعه های رسیده از کمپانی اپل و سامسونگ راجع به ساخت ساعت هایی با کیفیت، برای مطابقت با ساعت Triggerfish Bronze A2، واقعیت داشته باشد. این جدیدترین ساعت مچی از طراح آلمانیِ Kaventsmann Uhren می باشد که با موفقیت در فشار بالای 300 بار تست شده و حتی از انفجار مواد منفجره ی C-4 نیز فقط با یک خراش، جان سالم به در برده است.

Kaventsmann Uhren، عملیات تک نفره ی مایکل باراهونا فرناندز است، فردی که قطعات را خودکارسازی می کند و ساعت های مچی دست ساز منحصر بفردی را در کارگاه خود خلق کرده است. فروشگاه وی از سال 2011 شروع به کار کرد اما در همین مدت، به شهرت زیادی در زمینه ی ساعت به خصوص ساعت های ضدآب رسیده است.

فرناندز در Triggerfish Bronze A2، روکشی از جنس فولاد ضد زنگ و کریستال پلی کربنات 10 میلی متری برای نگهدارنده ی ETA 2892 A2 آن ساخته که مقاوم در برابر ضربه است. محصول نهایی دارای 45 میلی متر عرض و 20 میلی متر طول بوده که یک قطعه ی نسبتا سنگین ماشینی محسوب می شود. به عنوان مکمل، این ساعت هم چنی�� شامل بند چرمی دست سازی توسط Dangerous9staps است.

این ساعت مچی در برابر فشار نیز تست شده است و نتیجه ی آزمون این بود که در برابر فشار آب تا 300 بار معادل فشار موجود در عمق 3000 متری دریا، مقاومت می کند. برای آزمون دوام نهایی، Kaventsmann Uhren از نیروهای ویژه کمک گرفت که در آن ساعت ساز، نسخه ی نظامی از این ساعت و از جنس آلیاژ آلومینیوم را ساخت.

تیم کوچکی از سربازان، 4.5 کیلوگرم از ماده ی منفجره C-4 را در محدوده ی انفجار قرار دادند و ساعت Triggerfish Bronze A2 را در یک متری این محدوده گذاشتند و سپس مواد را منفجر کردند. به طور شگفت انگیزی، ساعت سالم و در حال کار بوده و فقط کمی خراش سبک داشته است و یک بند آن نیز گم شده بود. هم چنین زمانبندی درونی ساعت نیز، به هم خورد اما مدل نهایی این ساعت برای حفاظت در تست های آینده، دارای نگه دارنده ی بهتری خواهد بود. مسلما اگر ساعت شما نزدیک یک محدوده ی انفجاری باشد، مشکلات بیشتری دارید تا اینکه نگران درست کار کردن ساعتتان باشید.

متاسفانه، طبق اعلام وب سایت Kaventsmann Uhren، فقط 30 عدد از این مدل ساعت ساخته شده که در حال حاضر رزرو شده اند. اما به نظر می رسد که یک یا دو عدد از این مدل همچنان وجود دارد، بنابراین اگر یک عدد از این ساعت را می خواهید به وب سایت آن مراجعه کنید.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد