رئیس سازمان صنعت سیستان و بلوچستان: شیرهای نفت را ببندیم !


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: دولت برای این‌که بخش خصوصی فعالی داشته باشد باید موانع را از سر راه تولید کننده و صادر کننده بردارد.

منطقه سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار در همایش روز ملی صادرات، افزود: اگر بخواهیم اقتصاد پایدار داشته باشیم باید کم کم شیرهای نفت بسته شود.

وی افزود: روند صادرات نفتی ما رو به افزایش است و امید می‌رود به مرحله‌ای برسیم که در اقتصاد ما با تلاش فعالان این تحرک و مزیت ایجاد شود.

وی ادامه داد: امروز چشم ما به در آمد نفت است و اگر بتوانیم صادرات غیرنفتی ارائه کنیم تولید و اشتغال ما به حرکت درمی‌آید.

وی افزود: تورم، روند کاهشی خوبی را طی می‌کند و بحث تحریم نیز از خیلی جهات برای ما مزیت است، اما در بحث رکود اقتصادی باید توجه بیشتری شود و آن هم تامین منابع مالی است که دولت مدنظر دارد.

میرشکار با بیان این مطلب که استان سیستان و بلوچستان با توجه به این‌که ظرفیت‌های زیادی دارد به جایگاه واقعی خود نرسیده است، گفت: ما فرصت‌های زیادی داریم و قرار نیست که همیشه تبعات منفی کشور های افغانستان و پاکستان را متحمل شویم، بلکه باید از مبادلات تجاری این دو کشور با کشورهای دیگر منفعت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تمام کارها در امور تکنولوژی و کالا براساس ایده‌های دانش بنیان پایه‌گذاری شده است و تا زمانی که ما حرکت فردی داشته باشیم موفق نمی‌شویم.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد