رابطه بین سایز دامن و سرطان چیست؟


آخرین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد افزایش سایز دامن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.  بیشتر شدن تراکم چربی‌های دور شکم، تولید هورمون استروژن را بالا می‌برد که یکی از مهم‌ترین عوامل تحریک کننده رشد سلول‌های سرطان سینه به شمار می‌آید.
تعدادی از دانشمندان معتقدند اندازه دور شکم بهترین نشانه برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف است اما برای آنکه زنان بهتر متوجه موضوع شوند، دانشمندان سراغ سایز دامن رفته‌اند.
یک واحد افزایش سایز دامن نشان می‌دهد شما در خطر ابتلا به سرطان سینه هستید. اگر یک زن در فاصله بین 20 تا 60 سالگی سایز دامنش به اندازه یک شماره افزایش پیدا کند، احتمال ابتلای او به سرطان سینه 33درصد بیشتر می‌شود و اگر دو شماره افزایش یابد احتمال خطر تا 77 درصد بیشتر است. بزرگ شدن دور شکم و کمر، همچنین نشان‌دهنده ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی است. اندازه دور کمر 81 سانتی‌متر به بالا برای زنان و 94 سانتی‌متر به بالا برای مردان، خطر جدی ابتلای آنها به بیماری‌های گوناگون از جمله حمله قلبی را گوشزد می‌کند.
احتمال رسوب کلسیم هم در خون این افراد تا دو برابر بیشتر از اشخاص دیگر است. هرقدر میزان کلسیم موجود در عروق کرونر قلب بیشتر باشد، احتمال حمله قلبی هم به همان اندازه بیشتر خواهد بود.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد