توافق نهایی هسته ای بسیار نزدیک است


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه به چارچوب توافق نهایی بسیار نزدیک شده‌ایم، اظهار داشت مذاکرات فراز و نشیب دارد و کسی نباید زیادی خوشحال شود و بنویسد «هیچ».

به گزارش ایرنا، ظریف وزير امورخارجه در نخستین سخنرانی در جمع دانشجویان پس از مذاکرات وین ۸ در هشتمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران با موضوع «دیپلماسی هسته‌ای» در دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ یکی از مهم‌ترین مسایل روابط بین الملل پس از جنگ سرد است، افزود: برای نوشتن جزییات توافق نیاز به تمدید داشتیم و فرصت هفت ماه تمدید برای فراهم کردن زمان است و اکثر مذاکره کنندگان معتقدند که زمان لازم برای رسیدن به توافق بسیار کمتر از این زمان است.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: کسی نباید نگران شود که مذاکرات ما فراز و نشیب داشته باشد و کسی هم نباید زیادی خوشحال شود و ننویسد «هیچ»، این‌ها در مذاکرات طبیعی است، کسی که این چیز‌ها را می‌گوید مذاکره را متوجه نیست؛ بله اگر قرار باشد یا بروید بیانیه بخوانید یا بیانیه طرف مقابل را قبول کنید، مذاکره یک روزه یا به نتیجه می‌رسد یا نمی‌رسد. 

رییس هیات مذاکره کننده هسته‌ای ایران همچنین تصریح کرد: از شرایطی که هیچ کس گمان نمی‌کرد راه حلی برای موضوع هسته‌ای ایران وجود داشته عبور کرده و به مرحله‌ای رسیدیم که همه اذعان دارند تنها راه حل موجود و ممکن، مذاکره است. ما تصورهای طرف مقابل مذاکره را از الگوهای رفتاری ایران تغییر دادیم. 

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد