اینترنت بدون محدودیت در دانشگاه ها


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش تعداد کاربران اینترنت طی یک سال اخیر خبر داد.

به گفته وی به تمامی مراکز بزرگ مانند دانشگاه ها، اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند واگذار شده است.

محمود واعظی که با هدف افتتاح پروژه های مخابراتی به استان هرمزگان سفر کرد در جمع نخبگان و فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت:

تنوع محصولات و خدمات و جذابیت های موجود در حوزه ICT سبب شد تا همیشه فضا برای فعالیت بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به گسترش زیرساخت های ارتباطی گفت:

متاسفانه در چند سال گذشته در حوزه زیرساخت ارتباطی کشور فعالیت و سرمایه‌گذاری چشمگیری نشده است.

برنامه و سیاست ما در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ورود بخش خصوصی و به دست گرفتن مدیریت طرح ها و پروژه ها است؛ دولت قصد رقابت با بخش خصوصی را ندارد بلکه نقش حامی و یاور بخش خصوصی و فعالان حوزه ICT را دارد.

تعداد کاربران از حدود ۳ میلیون نفر به ۸ میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین به تمامی مراکز بزرگ مثل دانشگاه‌ها اینترنت بدون محدودیت سرعت و پهنای باند واگذار کرده‌ایم که اپراتورهای موبایل برای واگذاری نسل سوم و چهارم موبایل نیز از همین پهنای باند استفاده کردند که این عوامل می‌توانند بر سرعت اینترنت کاربر نهایی اثرگذار باشند.ما می توانستیم فقط بر روی کاربران اولیه سرمایه گذاری کنیم و سرعت آنها را چند برابر کنیمولی اعتقاد ما این است که همه باید از امکانات فناوری کشور استفاده کنند و محدودیتی برای هیچ شخص یا ارگا��ی قایل نشدیم.

وی فعالیت در بخش ICT را درآمدزا برشمرد و بر لزوم ایجاد دیتاسنترهای استانی توسط بخش خصوصی تاکید کرد و افزود:

ما از ایجاد دیتا سنتر در استان ها حمایت می کنیم و برای دیتا سنتر داری تسهیلاتی هم قائل خواهیم شد.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد