آیا پرونده خانه های مسکن مهر بسته خواهد شد ؟


یک کارشناس مسکن با بیان این‌که مسکن مهر از پای‌بست ویران است گفت: شرایط ایمنی، تاسیسات و امکانات رفاهی پروژه‌های مسکن مهر به قدری ضعیف است که ارزش نقش ایوان را ندارد.

80 درصد خانه‌های مسکن مهر فاقد ایمنی و زیرساخت‌های لازم هستند. وقتی برای ساخت خانه متری 350 هزار تومان هزینه می‌کنند معلوم است که کیفیت آن چگونه از آب درمی‌آید.

یکی از ساختمان‌های مسکن مهر در شهر مشهد قبل از اتمام ساخت، تخریب شد. الان هم که نمی‌شود برای فوندانسیون‌های ریخته شده کاری انجام داد. با این شرایط هیچ‌کس نمی‌داند باید برای این ساختمان‌ها چه فکری کرد.

کامبیز اثباتی ( کارشناس مسکن ) با طرح این سوال که آیا در همه جای دنیا خانه‌سازی این‌طور انجام می‌شود؟
گفت : دولت قبل می‌گفت می‌خواهیم سالیانه یک میلیون 200 هزار واحد مسکن مهر بسازیم. اما فکرش را نکرده بودند که سیمان و آهن و دیگر مصالح را از کجا می‌خواهند تامین کنند. چندسال خانه‌های بی‌کیفیت ساختند و نهایتا مشکل مسکن کشور هم حل نشده باقی ماند.

اثباتی یادآور شد : چند وزیر عوض کردند که همه وزرا راجع به مسکن مهر حرف زدند و کار درخور توجهی انجام ندادند. این پروژه‌ها با مشکلاتی از قبیل محوطه سازی، تاسیسات، فاضلاب، آب، نبود امکانات رفاهی و دور از دسترس بودن مواجه است. دولت جدید هم می‌خواهد مسکن مهر را جمع کند که امکانش نیست؛ چون خانه از پای‌بست ویران است.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد