اپل و BMW به دنبال همکاری مشترک


وال استریت ژورنال هفت ماه پیش برای اولین بار خبر داد که اپل در پی ساخت یک خودروی الکتریکی است و سپس بلومبرگ تایید کرد که خودروی این شرکت بزرگ دنیای تکنولوژی تا سال ۲۰۲۰، آماده خواهد بود . از همان زمان، شایعات فراوان دیگری از سوی منابع متعددی به گوش رسیده اند که همین خبر را تایید می کنند .


در روزهای گذشته اما داستان اپل و خودروی الکتریکی اش ، در پی گزارش یک مجله آلمانی ، ابعاد تازه ای به خود گرفت . مجله Manager گزارش داد که شرکت ساکن کوپرتینو ، به علت علاقه ای که به برند و تکنولوژی های کمپانی BMW دارد ، تمایل پیدا کرده تا با این خودرو ساز آلمانی وارد مذاکره شده و اتومبیل الکتریکی اش را با همکاری این شرکت به تولید برساند . در ادامه با ما همراه باشید .



اکنون و در روز گذشته اما رویترز نیز همین خبر را تایید نموده و اذعان دارد شرکت اپل و BMW اکنون در حال مذاکره برای همکاری در خصوص تولید یک خودروی مشترک هستند و به مراحل پایانی نزدیک گشته اند .


قبلا نوشته بودیم که تیم کوک ، علاقه بسیاری به خودروی الکتریکی i3 پیدا کرده و تمایل دارد جنس بدنه خودروی اپل نیز همانند همین اتومبیل باشد . مجله آلمانی یاد شده همچنین اذعان داشته بود که تیم کوک به کشور آلمان و شهر لایپزیگ سفر کرده ، به خطوط تولید BMW i3 نیز مراجعه نموده و با مقامات شرکت مورد بحث به گفتگو نشسته است . این دیدار البته در پاییز گذشته اتفاق افتاده اما اکنون منابع مختلف خبر می دهند که مذاکرات دوباره در حال انجام بوده و حتی نزدیک به مراحل پایانی هستند .


یکی از پژوهشگران صنعت خودرو به نام Klaus Froehlich ، باور دارد که کمپانی آلمانی BMW در زمینه همکاری های خود بسیار محافظه کارانه عمل می نماید و به هیچ عنوان تمایلی ندارد تا درب های اکوسیستم خود را روی رقبای احتمالی بگشاید .


در مقطع کنونی ، چنین به نظر می رسد که اپل می خواهد یک همکاری سازمان یافته شده با BMW داشته باشد چرا که همین شرکت ، تجربیات بسیار بالایی در جذاب نمودن محصولات خود و بالا بردن کیفیت رابط های کاربری داشته و از سوی دیگر BMW نیز یکی از با کیفیت ترین برندهای خودروساز جهان به شمار می رود اما در مقطع کنونی ، از هموطن خود به نام « بنز »، در زمینه ساخت خودروهای هوشمند عقب تر به نظر رسیده و اکنون همکاری با اپل می تواند یک فرصت طلایی برای طرفین به شمار رود . باید اندکی منتظر ماند و دید چه جزییات دیگری از این خبر منتشر خواهند شد .


منبع : دیجیاتو

نظرات (2) -

  • daghighan yechizi mesle gooshie glx va pegeout  khodemoon digeeee....kh
  • daghighan doroste...
    lahze shomari mikonam ta bebinam chetoie in mashin
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد