احتمال اتمام ذخایر بنزین تا شب عید 94

با گذشت حدود هفت ماه از آغاز فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی کارت‌های سوخت به کمترین میزان خود رسید.

همزمان با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت هوشمند سوخت مردم بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر تخمین زده شده بود.

با این وجود با گذشت حدود هفت ماه از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت هر لیتر بنزین به حدود یکهزار تومان، شمارش معکوس برای اتمام ذخایر بنزین ۴۰۰ تومانی کارت‌های سوخت آغاز شده است.

با توجه به آمارهای موجود ارائه شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر از فروش بنزین کشور با قیمت ۴۰۰ تومانی در جایگاه‌ها انجام می‌شود که با توجه به فرصت ۱۰۰ روزه تا پایان سال پیش بینی می‌شود ذخایر بنزین ۴۰۰ تومانی تا شب عید به خط پایان نزدیک بشوند.

سیدناصر سجادی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه هم اکنون موجودی بنزین یارانه‌ای با نرخ ۴۰۰ تومان به ازای هر لیتر ۵۲۰ میلیون لیتر است که ۴۳۰ میلیون لیتر آن به خودروهای سواری مربوط می‌شود، گفت: بنزین باقیمانده در کارت‌های سوخت مربوط به موتورسیکلت‌ها نیز ۹۰ میلیون ليتر است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه موجودی بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان در کارت‌های سوخت، همچنان معتبر است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد خودروها بنزین یارانه‌ای موجود در کارت‌های سوخت خود را مصرف کرده‌اند و نزدیک به ۱۰ درصد آن‌ها هنوز بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان را در کارت‌های سوخت خود دارند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد موتورسیکلت‌ها سهمیه ۴۰۰ تومانی کارت سوخت خود را صفر کرده‌اند و ۱۵ درصد آن‌ها بنزین یارانه‌ای در کارت سوخت خود دارند.

امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد